افزایش سرعت بارگذاری صفحات وب سایت منجر به تجربه کاربری بهتر و بازدید بیشتر صفحات خواهد شد و در نتیجه کمک زیادی به ارتقاء رتبه های وب سایت یا همان سئو سایت می کند.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم و راه حل هایی را به شما می گوییم که سرعت و عملکرد سایت وردپرسی شما را بهبود می بخشد.

سرعت بارگذاری سایت یکی از عوامل مهم در عصر امروزی و رقابت با دیگران است. طبق اعلامیه های اخیر گوگل، سایت هایی با سرعت لود بالاتر از نظر سئو رتبه بهتری خواهند داشت. این برای تجربه کاربری شما نیز بسیار مهم است. بنابراین، زمانی که کاربر صفحه ای از سایت شما را باز می کند، چقدر طول می کشد تا سایت شما بارگذاری شود و در مقابل کاربر ظاهر شود؟

قابل ذکر است که بارگذاری استاندارد در هر صفحه بین ۵ تا ۷ ثانیه است و اگر صفحات شما بیشتر از این طول می‌کشد لود شوند باید انتظار رتبه بهتر و افزایش فروش را نداشته باشید.
به بیان ساده تر اگر این استاندارد را رعایت نکنید، نرخ خروج از صفحه لندینگ سایت شما افزایش می یابد و به مرور زمان کاربران خود را از دست خواهید داد. بنابراین برای بهبود تجربه کاربری در سایت خود سعی کنید سرعت سایت خود را افزایش دهید.

آموزش افزایش سرعت سایت وردپرسی

تمام موارد نوشته شده در این صفحه کاملا تجربی بوده و تاثیر بسزایی در افزایش سرعت سایت شما دارند. علاوه بر ارائه بهترین راهکار ها و پاسخ ها برای سوالاتی همچون چگونه سرعت سایت را افزایش دهیم و یا سرعت سایتم پایینه چیکار کنم در این مقاله نحوه چک سرعت سایت را نیز به شما آموزش خواهیم داد.

استفاده از سرویس میزبانی مناسب

انتخاب و خرید هاست گام مهمی برای کسب و کارهای آنلاین است. اگر برنامه ای برای بهبود حضور سایت خود در موتور جستجوی اینترنتی دارید، قطعا باید به انتخاب شرکت هاست یا شرکت میزبانی وب خود فکر کنید. در واقع اکثر سایت های وردپرسی که مشکلات سرعتی دارند یکی از اساسی ترین موارد تاثیر گذار بر این مورد سرویس میزبانی یا Host نا مناسب است. برخی از راهکار های رفع این مشکل عبارت اند از:

اجاره سرور اختصاصی

اگر سرور میزبانی سایت شما اختصاصی نباشد میزان قدرت و فضای آن با چندین سایت مختلف به طور مشترک مورد استفاده قرار میگیرد که ممکن است برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد، با توجه به اینکه تهیه سرور اختصاصی کمی گران است اگر مشکل مالی نداشته باشید بهترین گزینه برای رفع این ایراد اجاره یا خرید سرور اختصاصی است.

تهیه سرور بهینه شده

با توجه به توضیحات در صورتی که توانایی مالی کافی برای تهیه سرور های اختصاصی ندارید می‌توانید از سرور های بهینه شده استفاده کنید، این نوع از وب سرویس های میزبان به طور دقیق توسط مهندسین و متخصصین قدرتمند برای افزایش کارایی بهینه شده اند که تاثیر بیشتری نسبت به سرور های عادی دارند.


فعال سازی افزونه کش بر روی قالب سایت

معمولا وقتی کاربری وارد سایت شما می شود، مرورگر او باید تمام اطلاعات هر صفحه از سایت شما را دانلود کند. اول از همه، این باعث می شود که کاربر زمان زیادی را برای دانلود این اطلاعات صرف کند.

در مرحله دوم؛

زمانی که سایت شما همزمان چندین بازدیدکننده دارد، دانلود این اطلاعات به صورت یکجا توسط یک مرورگر برای چندین کاربر، می تواند ترافیک هاست یا سرور شما را افزایش دهد و در نتیجه سرعت سایت را کاهش دهد.

برای رفع این مشکل بهترین راهکار استفاده از افزونه های CASH است. با نصب و فعال کردن افزونه های کش وردپرس بر روی سایت کاربران فقط در اولین بازدید از صفحه شما موارد مربوطه را دانلود خواهند کرد و در بازدید های بعدی مرورگر اطلاعات قبلی را که یکبار دانلود کرده و در حافظه کش ذخیره کرده است را استفاده میکند. یکی از بهترین روش های بهینه سازی سرعت سایت همین استفاده از کش ها است.

برخی از بهترین افزونه های کش وردپرس عبارت اند از:

  • LiteSpeedCash
  • WP Rocket
  • WP Super Cache


optimize یا بهینه سازی عکس های سایت

بهینه سازی تصویر یکی از مواردی است که تاثیر ویژه ای در سئو سایت دارد و الگوریتم های گوگل آن را به خوبی بررسی می کنند. استفاده از تصاویر در سایت یکی از راه های جذب مشتری و کاربران است. برای افزایش جذابیت سایت و مقالات خود باید از عکس های با کیفیت ولی کم حجم استفاده کنید.

ولی این چطور ممکن است؟

چگونه باید عکس های سایت را بهینه سازی کنیم؟

در پاسخ به تمام سوالات شما باید بگیم که راهکار تاثیر گذار بر این مورد استفاده از ابزار هایImage Compressor است.


کمپرس کردن عکس چیست و چگونه انجام می‌شود؟

بارگذاری تصاویر در اندازه اصلی مقدار قابل توجهی زمان بارگذاری را به صفحه وب شما اضافه می کند که منجر به کند تر شدن سایت و از دست دادن کاربران شما می شود. در واقع بهینه سازی تصویر برای سرعت وب سایت شما بسیار مفید است. حال بیایید به معرفی بهترین ابزارهای بهینه سازی تصویر بپردازیم.

  1. io
  2. Iloveimg
  3. Optimizilla


آپدیت افزونه ها و وردپرس سایت

آپدیت و بروز رسانی های متعددی که بر روی هسته وردپرس انجام می‌شود و در هر اپدیت باگ های قبلی رفع می شوند یکی از بهترین مزیت های این سیستم مدیریت محتوا نسبت به مابقی رقبای خود است و همین پر تلاش بودن سازندگان وردپرس باعث شدند که هم اکنون بیش از میلیون ها نفر از وردپرس استفاده می کنند. شما باید به طور متعدد بعد از هر آپدیتی که برای هسته آن می‌آید خودتان هسته سایت خود را مرتب بروز رسانی کنید تا از جدید ترین مزیت ها بهره مند شوید و سایت خود را بهینه تر نمائید.

مورد دیگه ای که وجود دارد استفاده از انواع افزونه های مختلف بر روی وبسایت است؛

ممکن است شما برای بهره مند شدن از یک ویژگی خاص افزونه بر روی سایت خود نصب کنید که در طول زمان برای هر کدام از این افزونه ها نیز آپدیت های جدید می آیند! و شما باید مدام هر یک از افزونه های سایت را نیز بروز کنید.

 

بالا بردن سرعت وبلاگ


بخش دوم بهینه سایت سرعت سایت برای بلاگ وردپرس

این روزها سفارش و طراحی سایت یک مساله همه گیر است و اکثر مشاغل و حرفه ها برای معرفی کسب و کار خود و اطلاع رسانی به مخاطبان خود از وب سایت ها استفاده می نمایند.

ازآنجایی که وب سایت های وردپرسی در میان کاربران طرفداران بسیاری دارد ، در این متن راهکارهایی برای افزایش سرعت وبلاگ های وردپرسی خود  (که درواقع بخشی از سایت را تشکیل می دهند ) به شما ارائه می دهیم . همچنین با بکار گیری این روش ها پهنای باند کمتری از وب سایت شما مصرف خواهد شد .

افزونه کمتر ، سرعت لود بیشتر :

هرچه تعداد پلاگین ها یا افزونه هایی که در سایت ورد پرسی خود به کار می برید کمتر باشد سرعت وبلاگ وردپرسی شما بیشتر افزایش خواهد یافت . پس تمام افزونه های غیر ضروری وب سایت خود را غیر فعال و حذف نمایید.


Post Revisionsرا غیر فعال کنید :

برای اینکار کافی است به فایل wp-config.php بروید و کد زیر را در آن کپی کنید :
define(‘WP_POST_REVISIONS’, false);


جداول اضافی در پایگاه داده وردپرس ممنوع :

وارد بخش phpMyadmin شوید و پایگاه داده سایت وردپرسی خود را باز کنید. جداول پیش فرض وردپرس که در این قسمت مشاهده می کنید ، به صورت زیر است :

  1. wp_comments
  2. wp_links
  3. wp_options
  4. wp_postmeta
  5. wp_posts
  6. wp_terms
  7. wp_term_relationships
  8. wp_term_taxonomy
  9. wp_usermeta
  10. wp_users

ممکن است غیر از لیست بالا جداول دیگری نیز ببینید، چنانچه افزونه های فعال سایت وردپرسی شما از این جداول استفاده نمی کنند آن ها را حذف کنید. این جداول در واقع متعلق به افزونه های اضافه ای بودند که از سایت وردپرسی خود حذف نمودید.

 سرعت وبلاگ


تا حد امکان کدهای php را با کدهای html جایگزین کنید :

پاکسازی پایگاه داده سایت وردپرسی :

برای آنکه رکوردهای اضافی و بی استفاده ذخیره شده در سایت وردپرسی خود را پاکسازی کنید ف می توانید از افزونه Clean Option استفاده نمایید . پس از اتمام کارتان با این افزونه ، آن را غیر فعال و حذف نمایید . سپس وبلاگ و کارکرد افزونه های نصب شده را امتحان نمایید و در صورتی که مشکلی وجود داشت ، مجددا افزونه مورد نظر را نصب نمایید .

**مهم ترین نکته در افزایش سرعت سایت وردپرسی شما آن است که تا حد مقدور از کدهای html استفاده نمایید . به طور مثال در سربرگ ها ، پانوشت ها و ساید بار از کدهای php استفاده شده که می تواند موجب کند شدن سرعت لود وبسایتتان شود . بنابر این بهتر است این کدها را با مشابه htm آن جایگزین نمایید .**

امیدواریم  مطلب راهکارهای طلایی برای بالا بردن سرعت وبلاگ های وردپرسیمورد پسندتون واقع شده باشه و اگر هنوز آموزش های هدی رایانه رو ندیدید ما به شما مطالب مقالات آموزشی  و همچنین مطلبدعوت مهمان به کلاس ادوبرا پیشنهاد می دیم؛ همچنین به جهت آموزش های بیشتر همراه تیم ما باشید و جهت مشاهده سایر امکانات تیم ما می توانید به وبسایت های: هلدینگ ایتکاک و همچنین هلدینگ آیریک شبرو مراجعه نمائید.