برای برگزار کنندگان آموزش های مجازی همیشه این سوال بوجود می آید که نحوه برگزاری چگونه است ؟

کدام قسمت پنل  را باید جستجو کنم؟

سامانه آزمون های ایتکاک خیلی سریع و راحت به این سوال شما پاسخ می دهد؛ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

پیشنهاد ایتکاک:

نحوه برگزاری آزمون را با هم در این بخش مرور می نمائیم.

قدم اول:

آرامش خود را حفظ کنید و وارد پنل استاد شوید.

وارد پنل استادی شوید

نکته مهم که باید توجه داشته باشید:

در نحوه برگزاری آزمون؛ ادمین نمی تونه آزمون تعریف کنه و فقط استاد می تونه آزمون ها رو بوجود بیاره.

فرض بر اینکه مطابق آموزش های قبل ما درس و شاگردها را تعریف نموده ایم.

 

پنل استادی

 

بانک سوالات:

 بانک سوال، شما دو گزینه دارید:

1-انتخاب بانک سوال موجود
2- انتخاب بانک سوال جدید

بانک سوالات

 

بانک سوال موجود

انتخاب این گزینه به شما این امکان را می دهد که از سوالات موجود در بانک سوالات قبل استفاده نمائید و نیاز به تعریف سوال جدید نیست.

بانک سوال موجود

بانک سوال جدید

این گزینه به شماامکان طراحی و یابارگذاری بصورت مجزا از بانک سوالات موجود، را می دهد.

ایجاد بانک سوال

دکمه ایجاد بانک سوال و پس ازکلیک بر روی این قسمت شما وارد بخش ذیل می شوید:

1-“درس” مربوطه را انتخاب

2-“عنوان مخزن” را وارد

3-“ایجاد مخزن” را انتخاب نمائید.

بانک سوال جدید

مرحله بعد: شما مجدد وارد صفحه اصلی بانک سوالات می شوید.

آیتم موجود به شما قابلیت ویرایش، حذف، مشاهده سوالات، افزودن سوال و… را می دهد.

بانک سوالات سامانه

 

افزودن سوال:

اضافه کردن سوال به دو صورت دستی(منفرد)  و فایل(جمعی)، امکان پذیر است.

افزودن سوال

 

افزودن سوال(دستی)

بخش افزودن سوال (دستی)، شما می توانید بصورت دستی سوالات خود را بصورت طبقه بندی شده تحت عنوان:
سوال سخت، سوال متوسط، سوال آسان و همچنین نوع سوال:
چندگزینه ای، تشریحی
وارد نموده و اگر نیاز به تصویر هم دارید با آپلود تصویر سوال خود را وارد نموده

افزودن سوال(دستی)

 

**نکته بسیار مهم**
شما حتما باید بارم نمره خود را واردنموده و سپس دکمه ثبت سوال را کلیک نمائید.

به هنگام کلیک بر روی دکمه مشاهدهصفحه مقابل ظاهر میشود.

شما به راحتی می توانید سوالات را ویرایش، حذف و یا مشاهده نمائید.و همچنین از مجموعه سوالاتتان خروجی اکسل بگیرید.

همچنین در این بخش می توانید سوال جدید نیز اضافه نمائید.

خروجی اکسل

 

افزودن سوال از طریق اکسل

افزودن سوال از طریق اکسل؛ شما می توانید در این بخش، فایل نمونه اکسل را دانلود نموده و پس از دانلود به ترتیب: سوالات خود را در ستون اول، گزینه ها در ستون دوم، گزینه صحیح در ستون سوم، و نمره هر سوال را در ستون چهارم وارد نموده و پس از تکمیل ذخیره نموده و سپس در قسمت Browse آپلود نموده. به همین راحتی مجموع سوالاتتان در بانک سوال مربوطه مشاهده می نمائید.

افزودن سوال از طریق اکسل

 

تبریک شما به راحتی بانک سوال خود را بوجود آوردید و حالا کافیست تا آزمون خود را  به جهت نحوه برگزاری آزمون تعریف نمائید.

تعریف آزمون

مرحله اول:

برای تعریف آزمون شما کافیست بر روی نام درس کلیک نمائید.

تعریف آزمون

-پس از کلیک بر روی نام درس صفحه مقابل باز می شود شما در این بخش بعنوان استاد می توانید کلیه زیرمجموعه های یک کلاس اعم از:
جلسات آنلاین و تعداد جلسات، لیست آزمون ها، لیست تکالیف، لیست منابع، لیست شاگردان، حضور و غیاب، نظرات و نظر سنجی را مشاهده و همچنین ویرایش نموده.

جلسات آنلاین

 

لیست آزمون ها

کلیه لیست آزمون ها و جزئیات و وضعیت آزمون ها در این بخش قابل مشاهده است؛ همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه افزودن آزمون، آزمون جدید را تعریف نمائید.

لیست آزمون ها

افزودن آزمون

ابتدای کلیک بر روی دکمه افزودن آزمون صفحه ای همانند عکس ذیل برای شما باز می شود که با پر کردن تمام قسمت ها و در نهایت دکمه ذخیره آزمون مورد نظر خود را تعریف نمائید.

افزودن آزمون

 

***نکته مهم***

تا قبل از شروع آزمون شما می توانید کلیه آیتم های مربوط به آزمون را ویرایش نمائید ولی بعد از شروع آزمون آیکن ویرایش به طور کلی غیر فعال می گردد.

کافیست بر روی دکمه جزئیات کلیک نموده و جزئیات آزمون را مشاهده و همچنین اقدام به انتخاب بانک سوال مورد  با انتخاب دکمه افزودن آزمون نظر نمائید.

آزمون

 

آموزش آزمون

فیلدهای آزمون را پر نمائید.

فیلدهای آزمون

شما آزمون خود را ثبت کردید. موفق باشید