در این مقاله قرار است آخرین آجر این سری را بگذاریم و نحوه لینکسازی درست در رپورتاژ را یاد بگیریم. نکاتی که اگر به آنها توجه نشود، با انتشار رپورتاژ به نتیجهای که میخواهید، نمیرسید؛ بنابراین چند دقیقهای را به خواندن این مقاله اختصاص دهید.
در مقالههای قبلی سری رپورتاژ درباره بزرگترین مزیت رپورتاژ آگهی یعنی تأثیر آن در سئوی سایت صحبت کردیم و بهطور مفصل توضیح دادیم که چگونه لینکهای یک رپورتاژ میتواند رتبه سایت شما را از اینرو به آنرو کند. قسمت جذاب ماجرا برای اکثر کسبوکارها همینجاست: یعنی حضور در رسانههای معتبر و پرمخاطب و جلب اعتماد گوگل. در واقع شما با انتشار رپورتاژ، چند بکلینک دائمی از سایتهای معتبر دریافت میکنید و گوگل به این دلیل که توسط رسانههای معتبر معرفی شدهاید، جایگاه بهتری را برای شما در نظر میگیرد و اعتمادش روز به روز به شما بیشتر میشود.
حتی اگر سایتهای منتشرکننده رپورتاژ لینک نوفالو استفاده کنند و به درد سئوی سایتتان نخورند، شما باز هم دو مزیت از این لینکها به دست میآورید. اول اینکه بک لینکها ترافیک سایت شما را افزایش میدهد و دوم، با استفاده از آنها میتوانید برند خود را به کاربران معرفی کنید. پس لینکهای رپورتاژ از هر نظر برای اعتبار، فروش و برندینگ شما مفید هستند.
زضا غلامی
مشکل از آنجا شروع میشود که گوگل دوست ندارد که شما بکلینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این کار را انجام میدهید؛ اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت میکنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه میدانند و معتقدند، لینکها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایتهای دیگر معرفی شده باشید.

مشکل از آنجا شروع میشود که گوگل دوست ندارد که شما بکلینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این کار را انجام میدهید؛ اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت میکنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه میدانند و معتقدند، لینکها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایتهای دیگر معرفی شده باشید.
مشکل از آنجا شروع میشود که گوگل دوست ندارد که شما بکلینک پولی بسازید و شما با رپورتاژ عملاً دارید این کار را انجام میدهید؛ اگر بخواهیم طبق اصول گوگل فکر کنیم، رپورتاژ یک آگهی تبلیغاتی است و شما برای انتشار آن پول پرداخت میکنید، در صورتی که موتورهای جستجو این را یک رقابت ناعادلانه میدانند و معتقدند، لینکها باید سالم و طبیعی باشند و شما باید واقعاً توسط وبسایتهای دیگر معرفی شده باشید.