آزمون

نحوه برگزاری آزمون

 برای برگزار کنندگان آموزش های مجازی همیشه این سوال بوجود می آید که نحوه برگزاری چگونه است ؟

کدام قسمت پنل  را باید جستجو کنم؟

سامانه آزمون های ایتکاک خیلی سریع و راحت به این سوال شما پاسخ می دهد؛ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

نحوه برگزاری آزمون را با هم در این بخش مرور می نمائیم.

قدم اول:

آرامش خود را حفظ کنید و وارد پنل استاد شوید.

نکته مهم که باید توجه داشته باشید:
 در نحوه برگزاری آزمون؛ ادمین نمی تونه آزمون تعریف کنه و فقط استاد می تونه آزمون ها رو بوجود بیاره.

فرض بر اینکه مطابق آموزش های قبل ما درس و شاگردها را تعریف نموده ایم.

پنل استاد

 بانک سوال، شما دو گزینه دارید:

1-انتخاب بانک سوال موجود
2- انتخاب بانک سوال جدید

مخزن

– بانک سوال موجود

انتخاب این گزینه به شما این امکان را می دهد که از سوالات موجود در بانک سوالات قبل استفاده نمائید و نیاز به تعریف سوال جدید نیست.

مخزن موجود

– بانک سوال جدید

 این گزینه به شماامکان طراحی و یابارگذاری بصورت مجزا از بانک سوالات موجود، را می دهد.

دکمه ایجاد بانک سوال و پس ازکلیک بر روی این قسمت شما وارد بخش ذیل می شوید:

1-“درس” مربوطه را انتخاب

2-“عنوان مخزن” را وارد

3-“ایجاد مخزن” را انتخاب نمائید.

بانک سوال

 مرحله بعد: شما مجدد وارد صفحه اصلی بانک سوالات می شوید.

تست3

 آیتم موجود به شما قابلیت ویرایش، حذف، مشاهده سوالات، افزودن سوال و… را می دهد.

افزودن سوال:

 اضافه کردن سوال به دو صورت دستی(منفرد)  و فایل(جمعی)، امکان پذیر است.

افزودن سوال

 بخش افزودن سوال (دستی)، شما می توانید بصورت دستی سوالات خود را بصورت طبقه بندی شده تحت عنوان:
سوال سخت، سوال متوسط، سوال آسان و همچنین نوع سوال:
چندگزینه ای، تشریحی
وارد نموده و اگر نیاز به تصویر هم دارید با آپلود تصویر سوال خود را وارد نموده

سوال دستی

**نکته بسیار مهم**
شما حتما باید بارم نمره خود را واردنموده و سپس دکمه “ثبت سوال” را کلیک نمائید.

به هنگام کلیک بر روی دکمه “مشاهده” صفحه مقابل ظاهر میشود.

شما به راحتی می توانید سوالات را ویرایش، حذف و یا مشاهده نمائید.و همچنین از مجموعه سوالاتتان خروجی اکسل بگیرید.

همچنین در این بخش می توانید سوال جدید نیز اضافه نمائید.

سوالات

 افزودن سوال از طریق اکسل؛ شما می توانید در این بخش، فایل نمونه اکسل را دانلود نموده و پس از دانلود به ترتیب: سوالات خود را در ستون اول، گزینه ها در ستون دوم، گزینه صحیح در ستون سوم، و نمره هر سوال را در ستون چهارم وارد نموده و پس از تکمیل ذخیره نموده و سپس در قسمت Browse آپلود نموده. به همین راحتی مجموع سوالاتتان در بانک سوال مربوطه مشاهده می نمائید.

اکسل

تبریک شما به راحتی بانک سوال خود را بوجود آوردید و حالا کافیست تا آزمون خود را  به جهت نحوه برگزاری آزمون تعریف نمائید.

مرحله اول:

برای تعریف آزمون شما کافیست بر روی نام درس کلیک نمائید.

آزمون

 -پس از کلیک بر روی نام درس صفحه مقابل باز می شود شما در این بخش بعنوان استاد می توانید کلیه زیرمجموعه های یک کلاس اعم از:
جلسات آنلاین و تعداد جلسات، لیست آزمون ها، لیست تکالیف، لیست منابع، لیست شاگردان، حضور و غیاب، نظرات و نظر سنجی را مشاهده و همچنین ویرایش نموده.

صفحه کلاس

کلیه لیست آزمون ها و جزئیات و وضعیت آزمون ها در این بخش قابل مشاهده است؛ همچنین می توانید با کلیک بر روی دکمه افزودن آزمون، آزمون جدید را تعریف نمائید.

لیست آزمون

ابتدای کلیک بر روی دکمه افزودن آزمون صفحه ای همانند عکس ذیل برای شما باز می شود که با پر کردن تمام قسمت ها و در نهایت دکمه ذخیره آزمون مورد نظر خود را تعریف نمائید.

افزودن آزمون

***نکته مهم***

تا قبل از شروع آزمون شما می توانید کلیه آیتم های مربوط به آزمون را ویرایش نمائید ولی بعد از شروع آزمون آیکن ویرایش به طور کلی غیر فعال می گردد.

کافیست بر روی دکمه جزئیات کلیک نموده و جزئیات آزمون را مشاهده و همچنین اقدام به انتخاب بانک سوال مورد  با انتخاب دکمه افزودن آزمون نظر نمائید.

جزئیات
جزئیات آزمون

فیلدهای آزمون را پر نمائید.

فیلد آزمون

امیدواریم در مطلب “نحوه برگزاری آزمون” به خوبی همراه شما بوده باشیم و اگر تمایل دارید به موضوع پنل استاد و قابلیت های این بخش می توانید به مطلب“پنل استاد” مراجعه و به جهت آموزش های بیشتر همراه تیم ما باشید و جهت مشاهده سایر امکانات تیم ما می توانید به وبسایت های:هلدینگ ایتکاک و همچنین هلدینگ آیریک شبرو مراجعه نمائید.