ابزارهای اولیه و پایه ی جستجوی وب

هنگامی که شما شروع به استفاده از وب می کنید، می توانید کاملا دقیق ببینید که دقیقا چه ابزارهایی برای پیدا کردن آن چیزی که به دنبال آن هستید، وجود دارد. در ادامه مسائل مربوط را باتیم آموزشی ایتکاک مرور می نمائیم:
چگونه می توانیم چیزی را به صورت آنلاین پیدا کنیم؟
چگونه می توانیم در حالی که در وب هستم ایمن بمانیم؟
چگونه می توانیم ببینیم که آیا با مشکلاتی روبرو هستیم؟ و بطور کلی ابزارهای اولیه و پایه ی جستجوی وب چیست؟

ابزارهای جستجو

ابزارهای پایه ای می توانند به شما در سازماندهی اطلاعات در وب به کانال های معنی دار تر کمک کنند. سه نوع اساسی ابزار جستجو وجود دارد که اکثر مردم برای پیدا کردن آنچه که در وب جستجو می کنند، از آن استفاده می کنند:

۱-موتورهای جستجو
۲-راهنماهای موضوع
۳-ابزار جستجو متا

هیچ یک از این ابزارهای جستجو به شما اجازه جستجو در کل وب را نمی دهد. این یک کار تقریبا غیرممکن است.
با این حال، شما می توانید از این ابزار جستجو وب برای بخش های مختلف وب استفاده کنید، انواع مختلفی از اطلاعات را به دست آورید و افق های جستجوی وب خود را گسترش دهید.

وب را با موتورهای جستجو سرچ کنید:

موتورهای جستجو بزرگ هستند، عنکبوت یا spider (برنامه های نرم افزاری) پایگاه های داده ای از صفحات وب را ایجاد می کنند که به جستجوگرها اطلاعات خاصی را در مورد هر موضوع خاص می دهد. شما یک کلمه کلیدی یا عبارت را تایپ می کنید و موتور جستجو صفحاتی را که مطابق با جستجوی جستجوی شما هستند بازیابی می کند.
نتایج جستجو جمع آوری شده از این موتورهای جستجو همیشه با کلیدواژه های وارد شده مرتبط نیستند زیرا این موتورها بصری نیستند و نمیتوانند به صورت پویا نتیجه بگیرند که چه چیزی برای شما مناسب تر است. به همین دلیل مهم است چگونگی استفاده از تکنیک های جستجوی بولین یا روش های جستجوی اولیه و ساده را یاد بگیریم.

با دایرکتوری های موضوعی وب را،جستجو کنید:

دایرکتوری موضوعی به طور کلی نسبت به سرچ از طریق موتورهای جستجو کوچکتر می باشد و روش جستجو به صورت انتخابی است. آنها از دسته ها برای تمرکز جستجو شما استفاده می کنند و سایت های آنها براساس دسته بندی ها مرتب می شود، نه فقط به وسیله کلمات کلیدی. دایرکتوری موضوعی برای جستجوی گسترده و همچنین پیدا کردن وبسایت های خاص مفید است. هدف اصلی فهرست های موضوعی، اطلاع رسانی می باشد و نه سایت های تجاری. یک مثال خوب از یک دایرکتوری جستجو یاهو، یک موتور جستجوی ترکیبی / دایرکتوری جستجو / پورتال جستجو، و یا یکی از دایرکتوری های جستجو اصلی، دایرکتوری باز یا DMOZ است.

 با موتورهای Metasearch وب را، جستجو کنید:

موتورهای Metasearch نتایج جستجوی خود را از موتورهای جستجوی مختلف دریافت می کنند. کاربران بهترین نمایش ها را به کلمات کلیدی خود از هر موتور جستجو دریافت خواهند کرد. ابزار Metasearch محل خوبی برای شروع نتایج بسیار گسترده است، اما (معمولاً) نتایج مشابه با استفاده از هر موتور جستجو و دایرکتوری را ارائه نمی دهد.

امیدواریم  مطلب “ ابزارهای اولیه و پایه ی جستجوی وبمورد پسندتون واقع شده باشه و اگر هنوز آموزش های هدی رایانه رو ندیدید ما به شما مطالب مقالات آموزشی را پیشنهاد می دیم؛ همچنین به جهت آموزش های بیشتر همراه تیم ما باشید و جهت مشاهده سایر امکانات تیم ما می توانید به وبسایت های: هلدینگ ایتکاک و همچنین هلدینگ آیریک شبرو مراجعه نمائید.